Canon EOS 6D i bateries d’altres marques. Canon EOS 6D and third party batteries.

Bateria Hähnel HL-E6 per a Canon EOS 6D, Canon EOS 5D MarkII, Canon EOS 5D MarkIII i Canon EOS 60D. Hähnel HL-E6 battery for Canon EOS 6D, Canon EOS 5D MarkII, Canon EOS 5D MarkIII i Canon EOS 60D

Bateria Hähnel HL-E6. Hähnel HL-E6 battery

“Communication with Canon LP-E6 battery is irregular. Continue to use this battery?”

Això va ser el primer que em va dir la Canon EOS 6D en engegar-la. Com que la bateria que porta la càmera nova s’ha de carregar primer, vaig agafar una bateria que ja tenia carregada, una Hähnel HL-E6, que m’havia funcionat perfectament a la Canon EOS 7D, que porta les mateixes bateries que la 6D. Després de consultar Sant Google vaig contestar-li “OK”.

El resultat de la mala comunicació entre bateria i càmera és que la càmera no indica la càrrega de la bateria. Res més.

Com és que ara succeeix això i en canvi no passava amb la Canon EOS 7D, la 5D MarkII o la MarkIII, càmeres que podien registrar la informació de cadascuna de les bateries que fessim servir, distingint-les entre elles, i oferir informació detallada sobre la càrrega i la vida útil, encara que fossin bateries compatibles d’altres marques? És evident que Canon ha fet alguns canvis en la Canon EOS 6D i que les bateries d’altres marques, concretament les Hähnel, no estaven preparades. És una maniobra de Canon per evitar l’ús d’altres marques, un problema passatger o totes dues coses? Jo m’inclinaria per la primera resposta.

Les bateries Hähnel no m’han fallat mai i no he notat cap diferència amb les Canon, tot i que no he comprovat si puc disparar el mateix número de fotografies. Està clar que tenint això en compte i mirant el preu paga la pena oblidar-se de les bateries Canon: Hähnel HL-E6 47.19 €, Canon LP-E6 83.49 €. Això sí, no se us acudeixi posar una marca qualsevol de bateries, només aquelles que se sàpiga, per l’experiència d’altres fotògrafs, que funcionen bé.

El tema és ben curiós perquè hi ha gent que li ha passat a l’inrevés, unes bateries Canon que es poden registrar a la 5D MkII però no a la MkIII, en canvi amb unes bateries d’altra marca no hi ha problema.

Personalment no m’afecta molt aquesta història, sempre vaig amb dues bateries i mai me les he acabat, ara és qüestió de posar primer la Canon i deixar l’altra de reserva. Ara bé, no m’agrada gens, això. Hi ha marques de les quals no en vull saber res, des de fa molts anys, per la seva habitual pràctica de tenir sistemes de connexió, cables i tot tipus d’accessoris no universals i a més que no pot fabricar cap altra marca. Si Canon va per aquest camí, no anem bé.

Anuncis

Etiquetes:

Deixa un comentari

