Artistes, creativitat i bloquejos. Artists, creativity and mental blocks

Pi negre (Pinus uncinata) sec a la “Ruta dels Segadors”, entre el Coll de les Bassotes i el Pas dels Gosolans, Parc Natural Cadi-Moixeró. Dry mountain pine (Pinus uncinata) near Gosolans Pass, Cadi-Moixero Natural Park

Sona el despertador. -3ºC i baixant. És nit tancada i fa vent… brrr… Però surto ràpidament del sac de plomes perquè sé que en mitja hora comença la millor llum del dia. Tinc el temps just per acabar de fer la motxilla de fotografia i prendre un te per escalfar-me.

Una hora abans de sortir el sol, en un dia clar i sense núvols, els colors del cel són espectaculars. Al poc de començar a pujar cap al pas dels Gosolans el cel, cap a l’est, es torna d’un vermell profund. Però no n’hi ha prou, cal buscar un motiu. Una veu interior em diu:

–         Mira allà baix aquell pi retorçat, te l’imagines retallat contra el cel?

–         Uf, ara haig de baixar fins allà? A més tinc els peus i les mans glaçats, si m’aturo serà pitjor… – em dic.

Després d’uns moments de lluita interior faig cas a la meva veu, a l’artista que porto dins, i em dirigeixo cap a l’objectiu. Ploro perquè he aconseguit vèncer aquesta resistència i feia unes setmanes que em sentia un artista bloquejat. Perquè estem bloquejats? No ho sé, però començo a tenir pistes, ja us ho explicaré quan ho tingui clar. Com sortir del bloqueig? Pel moment només conec una manera: fent-ho. Pot semblar una ximpleria, però una vegada vaig sentir el Dr. Miquel Masgrau dient que la única forma de deixar de fumar és fent-ho. És obvi, però aquesta frase té un sentit molt profund. Tots tenim un artista dins nostre amb una veueta que ens diu cap a on hem d’anar. De vegades ni la sentim. D’altres vegades la sentim però no l’escoltem. Fins i tot la podem arribar a escoltar però sense fer-hi cas. Però quan seguim el camí de la veu deixem lliure la creativitat i ens sentim feliços. I ho repetim perquè l’experiència ha sigut positiva. Això ens passa a tots, no estic parlant d’artistes en sentit estricte, estic parlant de creativitat, de fotografiar, pintar, ballar, riure, jugar, escollir una feina, en definitiva, de l’art de viure.

Anuncis

Etiquetes: , , , , , , , , , ,

Una resposta to “Artistes, creativitat i bloquejos. Artists, creativity and mental blocks”

  1. Rutes amb història (Revista Pirineos juliol, part II). Routes with history (Pirineos magazine, July issue, part II) « Blog de Valentí Zapater · · · Fotografia i viatges des del cor Says:

    […] segadors la vaig començar a trenc d’alba i a finals d’octubre, com comentava en un post anterior. D’aquí va sortir la portada. I la del port de Salau la vaig acabar gairebé de nit per les […]

Deixa un comentari

